T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / NİLÜFER - Halil İnalcık Bilim ve Sanat Merkezi

Dijital Eğitim Köyüm (My digital education village) - Tuğba ÇAKMAK

Mart ayından bu yana ülkemizde de devam eden pandemi süreci dijital eğitim araçlarının ve uzaktan eğitimin önemini daha da arttırmıştır. Bu açıdan bakıldığında hemen her ders uzaktan eğitimle işlenmektedir. Öğrencilerin dijital becerileri bu dönemde daha iyi kullanabilmesi amacıyla bu proje oluşturulmuştur.

Dijital Eğitim Köyüm (My digital education village)

Proje Hakkında

Mart ayından bu yana ülkemizde de devam eden pandemi süreci dijital eğitim araçlarının ve uzaktan eğitimin önemini daha da arttırmıştır. Bu açıdan bakıldığında hemen her ders uzaktan eğitimle işlenmektedir. Öğrencilerin dijital becerileri bu dönemde daha iyi kullanabilmesi amacıyla bu proje oluşturulmuştur.

The pandemic process, which has been continuing in our country since March, has increased the importance of digital education tools and distance education.

The pandemic process, which has been continuing in our country since March, has increased the importance of digital education tools and distance education. From this point of view, almost every course is taught in distance education. This project was created in order to enable students to use digital skills better in this period.

Hedefler

1- Sosyal Bilgiler dersini oluşturan diğer bilimleri fark eder.( Arkeoloji, Sanat Tarihi gibi)

2- Sanat ve müze konusunda merak geliştirir.

3- Araştırma ve sorgulama becerilerini geliştirir.

4- Kinetik zekayı geliştirici çalışmalar yapar.

5- Bir internet sitesi hazırlayabilir.

6- Ritmik zekayı geliştiren çalışmalar yapar.

7- Doğa zekasını geliştirecek çalışmalar yapar.

Purposes:

1- Notices other sciences that make up the Social Studies course (such as Archeology, Art History).

2- It develops curiosity about art and museums.

3- Improves research and inquiry skills.

4- Conducts studies to improve kinetic intelligence.

5- Can prepare a website.

6- Do studies that develop rhythmic intelligence.

7- Carries out studies to develop natural intelligence.

Çalışma Sürecı

Proje dijital ortam bir köy şeklinde oluşturulacaktır. Köyün içerisinde Spor evi, coğrafya evi, Tarih evi, Sanat evi, Arkeoloji ve Sanat Tarihi ( Müze evi), Fen evi, yabancı diller evi, değerler eğitimi evi, çocuklarla felsefe evi, Oyun ve soru cevap evi gibi çeşitli evler bulunacaktır. Bu evlerde öğrencilerin birlikte yaptıkları ve dönem içerisinde yapabilecekleri faaliyetler bulunacaktır.

 

Ekim 2020- Ortakların eklenmesi, projeye başlanması, Team media dijital köyünün oluşturulması, Oluşturulacak evlere karar verilmesi.

Kodlama haftası faaliyetleri kapsamında değerler eğitimine dair kodlama çalışmaları yapılacaktır.

Kasım 2020- Ortak miraslara dair bilgi edinip, bir mirasın maketini hazırlar.

Aralık 2020- İlkçağ uygarlıklarını keşfeder. Sümer tableti hazırlar. Bir şarkı hazırlar.

Ocak 2020- Ülkesine ait kültürel bir nesne tasarlar. ( Kilim, halı, vazo vb.)

Şubat 2020- Ülkesinin armasından hareketle dijital köy için bir arma tasarlar.

Mart 2020- Küresel ısınma ve sera etkisini ağaçlandırma yaparak engeller.

Nisan 2020- Ülkesine özgü destan ve efsanelerini öğrenerek bir destan yazar.

Mayıs 2020- Arkeoloji bilimine dair fikir edinir. Proje değerlendirmesinin yapılması.

The project will be digitally created as a village. There will be various houses in the village such as Sports house, geography house, History house, Art house, Archeology and Art History (Museum house), Science house, foreign languages house, values education house, philosophy house with children, game and question and answer house. In these houses, there will be activities that students can do together and during the semester. October 2020- Adding partners, starting the project, creating the Team media digital village, Deciding on the houses to be built. Within the scope of the coding week activities, coding studies regarding values education will be carried out. November 2020- Learn about common heritage and prepare a model of a heritage December 2020- Discovers ancient civilizations. Sumerian prepares the tablet. They prepare a song. January 2021- Designs a cultural object belonging to his country. (Rug, carpet, vase etc.) February 2021- Based on his country's coat of arms, he designs a coat of arms for the digital village. March 2021- It prevents global warming and greenhouse effect by afforestation. April 2021- Writes an epic by learning the epics and legends specific to his country. May 2021- Gain insight into the science of archeology. Project evaluation

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 18.01.2021 - Güncelleme: 19.01.2021 12:01 - Görüntülenme: 316
  Beğen | 0  kişi beğendi