STEAM Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik olarak beş önemli disiplinin bir araya getirilmesiyle oluşturulan bir eğitim modeli olarak tanımlanmaktadır. Bu eğitim modeliyle, öğrencilerin erken yaşta eleştirel düşünme, yaratıcılık ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Tüm dünyada meydana gelen Pandemi sebebiyle online eğitim çalışmaları yürütülmektedir. Bu kapsamda öğrenciler STEAM etkinliklerini online destek alarak evde de yapılabileceği düşünülmektedir.
Proje Hakkında
STEAM is defined as an educational model created by combining five important disciplines as Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics. With this educational model, it is aimed to develop students' critical thinking, creativity and problem solving skills at an early age. Online education activities are carried out due to the pandemic occurring all over the world. In this context, it is thought that students can take STEAM activities at home with online support.
STEAM Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik olarak beş önemli disiplinin bir araya getirilmesiyle oluşturulan bir eğitim modeli olarak tanımlanmaktadır. Bu eğitim modeliyle, öğrencilerin erken yaşta eleştirel düşünme, yaratıcılık ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Tüm dünyada meydana gelen Pandemi sebebiyle online eğitim çalışmaları yürütülmektedir. Bu kapsamda öğrenciler STEAM etkinliklerini online destek alarak evde de yapılabileceği düşünülmektedir.
Hedefler
1-Developing creative thinking, problem solving and critical thinking skills
2-Relating STEAM issues to everyday life
3-Supporting being an entrepreneur
4-Supporting research
5-Ensuring permanent learning
6-To gain the ability to work actively and collaboratively
7-Promoting curiosity and imagination
8-Using current educational applications (Web 2.0 etc.)
1-Yaratıcı düşünme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerisini geliştirmek
2-STEAM konularını günlük hayatla ilişkilendirmek
3-Girişimci olmayı desteklemek
4-Araştırmayı desteklemek
5-Kalıcı öğrenmeyi sağlamak
6-Aktif ve iş birliği içinde çalışma becerisi kazandırmak
7-Merak ve hayal gücünü desteklemek
8-Güncel eğitim uygulamalarını kullanmak(Web 2.0 vb)
Çalışma Sürecı
Project Duration: December 2020-May 2020
Activities
December: Determination of project partners
January / Acquaintance: Meeting event and project planning
January / Project Introduction: Designing a logo and poster for the project
February / Let's Protect the Environment: Finding solutions to environmental problems for a more livable world
March / Space Travel: Exploring the depths of space
April / Energy: Energy resources, energy production and use
May / My Design World: Making designs that make people's work easier
Proje Süresi: Aralık 2020-Mayıs 2020
Etkinlikler
Aralık:Proje ortaklarının belirlenmesi
Ocak/Tanışma:Tanışma etkinliği ve proje planlaması
Ocak/Proje Tanıtımı:Proje için logo ve afiş tasarlanması
Şubat/Çevreyi Koruyalım: Yaşanılır bir dünya için çevresel sorunlara çözüm üretilmesi
Mart/Uzay Yolculuğu:Uzayın derinliklerinin keşfedilmesi
Nisan/Enerji:Enerji kaynakları, enerji üretimi ve kullanımı
Mayıs/Tasarım Dünyam: İnsanların işlerini kolaylaştıran tasarımlar yapılması
Beklenen Sonuçlar
1-Students' STEAM skills will improve
2-Students will develop their creative, critical and problem-solving skills
3-Students will be able to use educational applications more easily
4-Collaboration among students will increase
5-Students' sense of research and curiosity will increase
6-Students will associate their lessons with daily life
1-Öğrencilerin STEAM becerileri gelişecek
2-Öğrencilerin yaratıcı, eleştirel ve problem çözme becerileri gelişecek
3-Öğrenciler eğitsel uygulamaları daha kolay kullanabilecek
4-Öğrenciler arasında iş birliği artacak
5-Öğrencilerin araştırma ve merak duygusu artacak
6-Öğrenciler günlük hayatla derslerini ilişkilendirecek