Bilindiği üzere Bilim ve Sanat Merkezlerine üstün yetenekli öğrenciler alınmaktadır. Türkiye de ki bazı Bilim ve Sanat Merkezlerine Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Vakıfbank işbirliği ile Yapay Zeka Atölyesi kurulmuştur. Öğretmen ve öğrencilerin konu üzerinde bilgi ve becerileri arttırmak, yapay zeka ile ilgili projeler yapılabilmesi için 7 ortaklı (Her bölgeden bir BİLSEM li ortak) Konsorsiyum ile Erasmus+ projesi hazırlanarak başvurusu tamamlanmıştır.
Aynı amaç ile projenin yaygınlaştırılması, ortaklar arasında etwinning platformunun öğrenilmesi ve kullanılması, öğretmen ve öğrencilerin iletişim ve işbirliği içinde ortak çalışmalar yapıp ürün ortaya çıkarması amacıyla etwinning projesi yapmak istiyoruz. Amaç, yapay zekayı öğrenmek, gerekli bilgi ve becerileri kazanmak ve somut bir ürün ortaya koymaktır.
'Matematik Öğretiminde Çocuk Edebiyatı' projesi, matematik derslerine çocuk edebiyatının entegre edilmesi ile öğrencilerin matematik kaygısına, yaratıcı düşünmeye, imgelem yapabilmesine olumlu katkılar sağlayacak bir projedir. Matematiği edebiyat yolu ile zorlanılan konuları anlamayı, mantık yürütmeyi ve örüntüleri yorumlamayı sağlar. Projemizde öğrenciler her ay matematik içerikli bir kitap okuyacak ve matematik konuları ile ilişkilendirilerek incelenecektir. Ayrıca öğrenciler Web 2.0. araçlarını kullanarak dijital öykülerini, animasyonlarını ve sunumlarını hazırlayacak ve Twinspacede paylaşılacaktır. Children's Literature in Mathematics Teaching' project is a project that will provide positive contributions to students' mathematics anxiety, creative thinking and imagination by integrating children's literature into mathematics classes.In our project, students will read a mathemagenic book every month and students will examine these books in relation mathematics topics.
In our project NewBEES ,we are planning to emphasize the 21 st century skills within the scope of the foreign language curriculum including technology integration and web 2.0 tools for netizen students plus teachers of netizens. We aim to explore diffrerent activities in accordance with suitable web 2.0 tools. Therefore all the activities will be carried out by using technology in the virtual environment.
We will work with students aged between 12 and 15.
Enstrüman eğitimi alan bilim ve sanat merkezi öğrencilerine uygulanacak çalışma takvimi içerisindeki müzikâl özgüven ve motivasyon eğitimleri sonrasında, projeye dahil olmayan bilim ve sanat merkezi müzik alanı öğrencileri arasındaki anlamlı ilişkilerin gözlenmesi.
dijital cihazlarla kuşatılmış bir çevrede büyümeye başlamış ve teknoloji hakkında neredeyse ebeveynlerinden çok daha fazla şey bilir hale gelmiştir. Bu durum çocuklara teknolojiden faydalanma imkânı sunmakla birlikte, yaşları itibariyle bazen ciddi riskler ve dezavantajlar taşımaktadır. Ebeveynlerin ve çocukların dijital dünya konusunda daha bilgili olması, teknolojiyi doğru kullanmaları, riskler ve olanaklar konusunda farkındalık düzeylerinin gelişmesi proje ile amaçlanmaktadır. Ayrıca çocukların ilgi ve yeteneklerini fark ederek hobiler edinebilmelerini sağlamak, iletişim becerilerini geliştirmek ve farklı kültürdeki akranlarıyla tanışarak kültürel duyarlılıklarının gelişmesini sağlamak projenin diğer amaçları arasındadır.
Çevre, insan ve diğer tüm canlılarla birlikte doğanın bütünü ve doğada var olan insan yapımı unsurlardır. Sanayileşmenin yanı sıra, doğal kaynakların bilinçsiz ve acımasız insan refahı için kullanılması, gelişen teknoloji, kentleşme ve dünya nüfusunun kontrolsüz artışı beraberinde çevre sorunlarını da beraberinde getirmiştir. Bu sorunlar zamanla daha da kötüleşti ve hemen hemen tüm toplumları etkiledi. Günümüzde birçok ülkede okullarda verilen çevre eğitimi ile öğrencilerin çevre okuryazarı bireyler olarak yetiştirilmesi ve bu çevre sorunlarının önüne geçilmesi amaçlanmaktadır. Bunu akılda tutarak, öğrencilerimizin çevre bilincini ve çevre bilgisini artırmayı hedefliyoruz.
Ergenlik çocukluktan yetişkinliğe geçiş dönemi olarak değerlendirilmektedir. Bu dönemde ortaya çıkan değişimler, streslere yönelik yanıtlar ve gösterilen uyum, bireyin gelecekteki gelişimsel örüntülerini etkilemektedir. Kişinin karşılaşmış olduğu bu zorluklara rağmen sağlıklı şekilde gelişim göstermesi veya bu risk durumları karşısında olumlu uyum sergileyebilmesi psikolojik sağlamlık olarak tanımlanır. Günümüzde tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını sebebiyle UNESCO'ya göre yayılımının önlenmesi amacıyla, öğretim kurumlarının kapatılması sonucu dünya çapında yaklaşık 1,5 milyar çocuk okula gidememektedir. Çocukların evde kalması ve okul ortamından uzaklaşmasının ruhsal ve fiziksel sağlığa olumsuz etkileri bulunmaktadır. Tüm bu etkilerden yola çıkılarak geliştirilen projemiz ergenlik dönemindeki öğrencilerin psikolojik sağlamlığını korumak, farklı illerden ve kültürlerden akranlarıyla çevrimiçi ortamda buluşup duygu paylaşımını sağlamak, öz disiplin becerilerini geliştirmektir.
STEAM Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik olarak beş önemli disiplinin bir araya getirilmesiyle oluşturulan bir eğitim modeli olarak tanımlanmaktadır. Bu eğitim modeliyle, öğrencilerin erken yaşta eleştirel düşünme, yaratıcılık ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Tüm dünyada meydana gelen Pandemi sebebiyle online eğitim çalışmaları yürütülmektedir. Bu kapsamda öğrenciler STEAM etkinliklerini online destek alarak evde de yapılabileceği düşünülmektedir.