T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / NİLÜFER - Halil İnalcık Bilim ve Sanat Merkezi

Ekrana Değil, Hayata Bağlan! - Ömer ZENGİN

dijital cihazlarla kuşatılmış bir çevrede büyümeye başlamış ve teknoloji hakkında neredeyse ebeveynlerinden çok daha fazla şey bilir hale gelmiştir. Bu durum çocuklara teknolojiden faydalanma imkânı sunmakla birlikte, yaşları itibariyle bazen ciddi riskler ve dezavantajlar taşımaktadır. Ebeveynlerin ve çocukların dijital dünya konusunda daha bilgili olması, teknolojiyi doğru kullanmaları, riskler ve olanaklar konusunda farkındalık düzeylerinin gelişmesi proje ile amaçlanmaktadır. Ayrıca çocukların ilgi ve yeteneklerini fark ederek hobiler edinebilmelerini sağlamak, iletişim becerilerini geliştirmek ve farklı kültürdeki akranlarıyla tanışarak kültürel duyarlılıklarının gelişmesini sağlamak projenin diğer amaçları arasındadır.

Ekrana Değil, Hayata Bağlan!

Proje Hakkında

Teknolojinin günlük hayatın sıradan bir parçası haline gelmesiyle birlikte günümüz çocukları adeta dijital cihazlarla kuşatılmış bir çevrede büyümeye başlamış ve teknoloji hakkında neredeyse ebeveynlerinden çok daha fazla şey bilir hale gelmiştir. Bu durum çocuklara teknolojiden faydalanma imkânı sunmakla birlikte, yaşları itibariyle bazen ciddi riskler ve dezavantajlar taşımaktadır. Ebeveynlerin ve çocukların dijital dünya konusunda daha bilgili olması, teknolojiyi doğru kullanmaları, riskler ve olanaklar konusunda farkındalık düzeylerinin gelişmesi proje ile amaçlanmaktadır. Ayrıca çocukların ilgi ve yeteneklerini fark ederek hobiler edinebilmelerini sağlamak, iletişim becerilerini geliştirmek ve farklı kültürdeki akranlarıyla tanışarak kültürel duyarlılıklarının gelişmesini sağlamak projenin diğer amaçları arasındadır.

Hedefler

• Teknolojinin amaç değil araç olduğunu fark ettirebilmek.

• Bilinçli kullanım kültürünün oluşturulması, farkındalık çalışmalarının yapılması.

• Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda hobi edinebilmelerini sağlama.

• Sosyalleşme / İletişim becerilerinin (İletişimi başlatma, sürdürme ve sonlandırma) geliştirilmesi.

• Dijital okuryazarlık özelliklerine sahip olma.

• Anne-babaların yasaklamak yerine yönlendirmek, kısıtlamak yerine seçenek sunmak tarzında yaklaşım geliştirmelerini sağlamak.

• Eğlenerek öğrenme konusunda bilgi sahibi olma.

• Teknolojiyi amaca yönelik kullanma, kötüye kullanma ve bağımlılık arasındaki farkları bilme.

Çalışma Sürecı

•19–31 Ekim: Proje ortakları bulma

•2-28 Kasım: Öğrencilerin e-twining'e giriş kayıtları / katılımcıların ve kurumların web-2 araçlarıyla tanıtılması

•2-28 Kasım: Online tanışma toplantısı yapılması/projenin amaç ve beklentilerinin tanıtımı/detaylı bir proje planı hazırlanması ve projeye dahil edilecek etkinliklerin belirlenmesi/proje için bir logo oluşturulması.

•30 Kasım–30 Nisan: Proje planına uygun olarak teknolojiyi doğru kullanmayı öğrenme/yöresel kahramanlarının dilinden ve şivesinden teknolojiyi anlatma/bilinçli teknoloji kullanımı konulu karikatürler çizilmesi/resim yapılması ve e-resim sergisi düzenlenmesi/afiş ve broşürler hazırlama/ilgi ve yetenekleri doğrultusunda ailecek bir sportif veya eğitsel etkinlik yapılması

•3-14 Mayıs: Projenin tanıtımı ve yaygınlaştırılması bilinçli teknoloji kullanımı konulu paylaşımların yapılması / kurumların web sitesinde, sosyal medya hesaplarında proje hakkında haber yapması

•17-28 Mayıs: Projenin değerlendirmesi (öğr./öğrt tarafından)

Beklenen Sonuçlar

• Öğrencilerin teknolojiyi bilinçli kullanmalarını sağlamak.

• Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek.

• Dijital okuryazarlık özelliklerine sahip olmalarına yardımcı olmak.

• Ebeveynlerin çocukla teknoloji ilişkisini düzenlemede daha bilinçli olmasını sağlamak.

• Öğrencilerin iletişim becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmak.

• Farklı kültürlerle tanışmak, kaynaşmak ve empati geliştirmek.

• Etkinlikler aracılığıyla kendilerini ifade edebildi ve özgüvenlerini geliştirmek.

• Öğrencilerin işbirliği içinde çalışma becerilerini geliştirmek.

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 18.01.2021 - Güncelleme: 19.01.2021 13:48 - Görüntülenme: 385
  Beğen | 1  kişi beğendi