T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / NİLÜFER - Halil İnalcık Bilim ve Sanat Merkezi

Pandemi Döneminde Z Kuşağı Olmak - Ömer ZENGİN

Ergenlik çocukluktan yetişkinliğe geçiş dönemi olarak değerlendirilmektedir. Bu dönemde ortaya çıkan değişimler, streslere yönelik yanıtlar ve gösterilen uyum, bireyin gelecekteki gelişimsel örüntülerini etkilemektedir. Kişinin karşılaşmış olduğu bu zorluklara rağmen sağlıklı şekilde gelişim göstermesi veya bu risk durumları karşısında olumlu uyum sergileyebilmesi psikolojik sağlamlık olarak tanımlanır. Günümüzde tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını sebebiyle UNESCO'ya göre yayılımının önlenmesi amacıyla, öğretim kurumlarının kapatılması sonucu dünya çapında yaklaşık 1,5 milyar çocuk okula gidememektedir. Çocukların evde kalması ve okul ortamından uzaklaşmasının ruhsal ve fiziksel sağlığa olumsuz etkileri bulunmaktadır. Tüm bu etkilerden yola çıkılarak geliştirilen projemiz ergenlik dönemindeki öğrencilerin psikolojik sağlamlığını korumak, farklı illerden ve kültürlerden akranlarıyla çevrimiçi ortamda buluşup duygu paylaşımını sağlamak, öz disiplin becerilerini geliştirmektir.

Proje Hakkında

Ergenlik çocukluktan yetişkinliğe geçiş dönemi olarak değerlendirilmektedir. Bu dönemde ortaya çıkan değişimler, streslere yönelik yanıtlar ve gösterilen uyum, bireyin gelecekteki gelişimsel örüntülerini etkilemektedir. Kişinin karşılaşmış olduğu bu zorluklara rağmen sağlıklı şekilde gelişim göstermesi veya bu risk durumları karşısında olumlu uyum sergileyebilmesi psikolojik sağlamlık olarak tanımlanır. Günümüzde tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını sebebiyle UNESCO'ya göre yayılımının önlenmesi amacıyla, öğretim kurumlarının kapatılması sonucu dünya çapında yaklaşık 1,5 milyar çocuk okula gidememektedir. Çocukların evde kalması ve okul ortamından uzaklaşmasının ruhsal ve fiziksel sağlığa olumsuz etkileri bulunmaktadır. Tüm bu etkilerden yola çıkılarak geliştirilen projemiz ergenlik dönemindeki öğrencilerin psikolojik sağlamlığını korumak, farklı illerden ve kültürlerden akranlarıyla çevrimiçi ortamda buluşup duygu paylaşımını sağlamak, öz disiplin becerilerini geliştirmektir.

Hedefler

• Arkadaşlık becerilerini geliştirmek

• Öz disiplin geliştirmesini sağlamak

• Psikolojik sağlamlıklarını korumalarını ve geliştirmelerini sağlamak

• Etkili zaman yönetimi becerisi kazandırma

• Kaygıyla baş edebilme becerileri kazandırma

• Bilinçli internet kullanımı

• Online eğitim sürecini iyi yönetebilmek

• Aile içi iletişimi güçlendirmek

Çalışma Sürecı

15-20 Kasım: Proje ortakları bulma 20-30 Kasım: Öğrencilerin e-twining'e giriş kayıtları / katılımcıların ve kurumların tanıtılması.

1-15Aralık: Online tanışma toplantısı yapılması / projenin amaç ve beklentilerinin tanıtımı / detaylı bir proje planı hazırlanması ve projeye dahil edilecek etkinliklerin belirlenmesi / proje için bir logo oluşturulması.

Aralık-Nisan: Proje planına uygun olarak psikolojik sağlamlığı korumayı öğrenme/ psikolojik sağlamlığımızı korumaya yönelik neler yapabiliriz konulu anket/ eğitim konulu karikatürler çizilmesi /grup içinde birbirini tanımaya yönelik eğlenceli sorular hazırlama/pandemide sosyal hayatım konulu afiş,broşür hazırlama/zorlu yaşam hikayelerinin paylaşılması/aile ile ev yaşamı konulu toplantı yapılması/süreci özetleyen slogan üretilmesi/sosyal medya hesabı açılması.

Mayıs: Projenin tanıtımı ve yaygınlaştırılması konulu paylaşımların yapılması/kurumların web sitesinde, sosyal medya hesaplarında proje hakkında haber yapması/projenin değerlendirmesi.

Beklenen Sonuçlar

• Bireyin psikolojik sağlamlığını korumak ve güçlendirmek

• Akranlarıyla duygu sağaltımını sağlayarak yalıtılmışlığı önlemek

• Pandemi sürecinde bireyin kendini keşfedip üretkenliğini artırmak

• Farklı kültürlerle tanışmak, empati becerilerini geliştirmek

• İletişim becerilerine katkıda bulunmak

• Öğrencilerin öz disiplin becerilerini geliştirmek

• Zamanı etkili kullanmalarını sağlamak

• Psikolojik iyi oluşlarını artırmak

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 18.01.2021 - Güncelleme: 19.01.2021 13:50 - Görüntülenme: 311
  Beğen | 1  kişi beğendi